måndag 2 mars 2009

Rekryterare ringde

Nu ringde en rekryterare om ett vik på 8 mån, ute i norra förorten. De vill att man ska jobba i högt tempo och ganska intensivt. Men jag känner inte för att stressa ihjäl mig igen för ett jobb - fram och tillbaks till dagis och jobbet och sen vara helt slut. sa att jag kan tänka mig att jobba deltid om de vill det, men att jag måste kunna gå och hämta på dagis vid 15 några dagar i veckan - så är det bara. Rekryteraren förstod precis, hon skulle kolla.

Känns skönt att ha kommit fram till hur jag vill ha mitt liv. Hur jag ska leva för att må bra, och vad som är ett bra jobb. Hög lön, häftig karriär det är inget värt om man blir sönderstressad, får magont och inte träffar sin familj.

Vi får väl se hur det tas emot, finns nog många hungriga jobba-dygnet-runt människor därute som letar jobb och som de hellre väljer. Högprestation är visst dagens nya ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar